Bir varmış bir yokmuş
Kahve satan bir site yılda 3 milyon dolar ciro yapıyormuş. Çok az kişinin çalıştığı, çok karlı bir işmiş. Kağıt üstünde çok iyi duran bu işin iki sorunu varmış:
1) Neredeyse tüm trafik organik Google aramalarından geliyormuş. Sitenin çok iyi yapılmış Google optimizasyonu (SEO ) sayesinde hergün yapılan binlerce kahve aramasından, siteye binlerce kişi geliyormuş. Sorun şu ki, Google dışında trafik alamayan site bu trafiği kaybedince n'olacak? Google'da ilk sayfada çıktığı için iyi iş yapan bu site, aynı başarıyı Google'da 6. sayfada çıkmaya başlarsa da yapabilecek mi?
2) Potansiyel müşterileri yakalayıp satış yaptığı bir model yokmuş. Yani 3 milyon dolarlık iş yapan bu site aslında bir "işletme" bile değilmiş. Sonuçta bir strateji sonucu değil, tesadüfen satış yapan bir siteymiş. Ücretsiz müşterilere dayalı bir iş.
3) Site sahibi siteye dokunmaya bile korkuyormuş. Çünkü yaptığı herhangi bir değişikliğin Google'daki sıralamasını bozacağından korkuyormuş. Yani zamanında yaptığın bir site ve kurduğun bir sistem sayesinde iyi para kazanıyor olabilirsin, ama iyi bir işin olmaz!
Gerçekten internet üzerinden iyi bir iş kurmak istiyorsan, hadefli ve geri dönüşü yüksek reklam vermeyi bileceksin. İnsanlar zaten bana geliyor diye düşünmeyeceksin. İstediğin an, istediğin kadar potansiyel müşteriyi nerede bulabileceğini bilecek ve onları sistemine çekebilecek, sonra da onlara istedikleri ürünü gösterip satabileceksin.
Sonuç olarak, hikayede geçen site zamanla piyasaya giren rakip şirketler yüzünden artık ne Google'da aratınca çıkıyor, ne de eskisi gibi milyon dolarlık satış yapabiliyor.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.