Google İçerik Ağı, Double Click ile güçlendirildi

Resmi Google Blogu'nda yazanlara göre, reklam verenler için Google İçerik Ağı'nda çok güzel özellikler devreye giriyor. Banner reklamcılığın en büyük oyuncularından olan Double Click'in alım işlemleri biteli daha bir iki ay olmamıştı ki, Google bu banner devinin teknoloji altyapısını kendi dev içerik ağına uygulamaya başladı. Eklenecek yeni özellikler ve raporlar sayesinde, çoğu reklam ağının sunduğu ama Google'ın önceden sunmadığı bazı özellikleri de sunmaya başlayacak.

Yeni özellikler (Türkçe terimleri bilenler bana da haber verirse sevinirim):

  • Frequency Capping: Reklam verenler, reklamlarının içerik ağında bir kişi tarafından en fazla kaç kere görülebileceğini sınırlayabilecek.
  • Frequency Reporting: Bir kişinin ortalama kaç kez bir reklamı gördüğü raporlanabilecek.
  • View-Through Conversions: Bir reklamı gören ancak tıklamayan insanların ne kadarının daha sonra bir şekilde bu siteye gittikleri raporlanabilecek. Böylece tıklama başına maliyetle (CPC) reklam veren sitelerin sadece tıklayanları değil, reklamı görenleri de ölçümleyebilmesini sağlıyor.
Bütün bu özellikler, teknik terimlere hakim olanların tahmin edebileceği gibi bir cookie (çerez) sayesinde mümkün oluyor. DoubleClick.com adına yaratılan çerez, içerikteki tüm Google reklamlarını takip ediyor olacak. Kişisel gizliliğine önem verenler için sistemden opt-out yapmak yani "beni takip etme" demek mümkün olacakmış.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?