SEO'nun faydaları

SEO, yani bir sitenin arama motorları için optimize edilmesi şüphesiz faydalı bir uygulamadır. Genelde bir sitede optimizasyon yapılacaksa buna en yoğun sayfa gösterimi olan ana sayfadan başlanıyor. Halbuki bence ana sayfa en görsel ve en çekici olması gereken sayfadır ve bu da çoğu SEO uygulamasıyla çelişir.

Alt sayfalar, hele ki ürün sayfaları ise o kadar görsellik gerektirmeyen ama Google'da o ürün arandığı zaman mümkün olduğu kadar yukarılarda çıkmasını istediğimiz sayfalardır.

AdWords de Google'ın kullanıcı deneyimi odaklı bir ürünü olduğu için, mantık olarak SEO gibi düşünülerek optimize edilmelidir. Yani aramalarda yanda çıkan o reklamcıklar, ziyaretçileri mümkün olduğu kadar ana sayfadan uzak, en son noktaya göndermelidir.

SEO ve SEM'in ne kadar faydalı olduğunu şu grafikle anlatmaya çalıştım:

1 yorum :

  1. Yorumların çok doğru fakat şunu da unutmamak gerekiyor; genel bir arama yapan kullanıcılar henüz satın alma kararını netleştirmemiş olabilirler.

    Örneğin yeni nesil bir televizyon almayı düşünen bir kullanıcının arama süreci aşağıdaki gibi gerçekleşebilir:
    1. arama: Plazma mı LCD mi?
    2. arama: LCD Televizyonlar
    3. arama: Sony Bravia
    4. arama: Sony Bravia KDL 32V2000

    Elbette 4. aşamadaki kullanıcıyı hedeflemek eğer satış ve ROI düşünüyorsa daha anlamlı olabilir. 1. - 3. aşamalardaki arama sayısı da göz ardı edemeyeceğimiz yoğunlukta olacaktır.

    Dolayısıyla Adwords ve SEO anlamında web sitesini
    optimize ederken ziyaretçinin satın almanın hangi aşamasında olduğunu düşünerek Hedef sayfaları (landing page) ona göre hazırlamak ve optimize etmek gerekiyor.

    YanıtlaSil

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?