AdWords optimizasyonunda kritik döngü
Yüksek sayıda izlenim elde edilmeye çalışılırken, tıklanma oranlarının düşmesinin iyi birşey olmadığını daha önce yazmıştım. Bu aslında biraz da benim kişisel görüşüm; tabi ki karşı çıkanlarınız olabilir.
AdWords eğitim merkezindeki bilgilere göre, bir reklamın kaçıncı sırada çıkacağı ve ne kadar ödeyeceği kalite skoruna bağlıdır. Kalite skoru da algoritması gizli tutulan ama "temelde, tıklanma oranı ile paralel olduğu kabul edilebilir" denen bir değerdir. Yani tıklama oranınız ne kadar iyi (yüksek) olursa, o kadar düşük maliyete reklamlarınızı gösterirsiniz. Sonuçta Google'ın reklam programını bu kadar başarılı yapan özellik, en yüksek parayı verenin değil, en alakalı reklamı göstererek (aynı doğal aramalardaki gibi) kullanıcı memnuniyetini arttıran reklamın daha yukarıda gösterilmesidir.
Özetle: Gösterim artarsa > Tıklanma oranı düşer > Kalite skoru düşer > Tıklama başına maliyet artar
Gelin şöyle bir karşılaştırmalı hesap yapalım:
(Her iki reklam gurubunun da aynı kelime havuzuna sahip olduğunu, aynı maks. TBM'yi verdiklerini ve aynı reklam metnini kullandıklarını varsayarak)
Reklam grubu 1: 1.000 gösterim yapıyor, 100 tıklama alıyor (TO:0,10), tıklama başına maliyeti 0,05 YTL. Toplam maliyet: 5 YTL
Reklam grubu 2: 5.000 gösterim yapıyor, 200 tıklama alıyor (TO:0,04), tıklama başına maliyeti 0,12 YTL. Toplam maliyet: 24 YTL
Bu iki hayali reklam grubunun performansları bence oldukça gerçeğe yakın. Burada sırf gösterimi arttırmanın, reklam kampanyasını daha başarılı yapmayacağını görebilirsiniz. Aslında gösterim sayısını arttırmak kötüdür demiyorum, ama önemli olan bu gösterim sayısındaki artışın bütçedeki artışı mazur gösterip gösteremeyeceğini hesaplayabilmek.
Blogunuzu yeni okuyorum çok başarılı buldum ama bu yazınızda bi hata olmuş .Tıklanma arttıkça. Tıklanma başına maliyet düşer, kalite skoru artar demeniz dogru olurdu.
YanıtlaSil