Arama niyetine göre reklam gösterebilmek

Microsoft eskiden işe adam alırken zeka testleri yaparmış. En ünlü sorulardan biri de şuymuş: "Kanalizasyon kapakları neden yuvarlaktır?". Sorunun cevabını düşünebilirsiniz (ben bilmiyorum) ama Mikrosoft ile mülakata girmişken bu soru karşınıza gelirse, vereceğiniz cevap; "Bana ne? Bizim kanalizasyonla ne alakamız var?" olmalıydı.

Demek ki cevap (AdWords reklamı), sorunun ne olduğundan çok ne için sorulduğu ile alakalı olabiliyor. Yani bebek biberonu satan bir şirketiniz varsa ve bunun için AdWords reklamları döndürüyorsanız, "bebek eşyası" aramalarında çıkmak istemeniz normaldir, ama "bebek odası eşyası" aramasında çıkmak ne size ciddi bir müşteri kazandırır, ne de müşterilere bir faydası olur. Sonuçta olan, izlenim sayısının artması ve bunun sebep olduğu düşen tıklama oranlarınızdır.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?