Analytics'te Oturum ve Kullanıcı tanımları geldi

Google Analytics, ilk defa "visit" ve "visitor" tanımlarını değiştirerek "session" ve "user" yaptı.


Türkçe ara yüzde de "ziyaret" ve "ziyaretçi" tanımları artık "oturum" ve "kullanıcı" oldu.


Google sadece isimlendirmeyi değiştirerek bile daha anlaşılır hale getirdi aslında bence bu terimleri. Tek sorun çıkabilecek yer, "oturum" veya "session" deyiminin aslında yazılım ekibi tarafından farklı bir şekilde algılanması olacaktır. Bazen biz Analytics kodu olmayan bir sayfaya geçişte veya http-https geçişinde "session kırılması" olduğunu söylediğimizde, yazılım ekibi "hayır session kırılmıyor, bilgileri aktarıyoruz" diyor ancak Analytics'te bilgiler aktarılmıyor.

Bir de "yeni oturum" terimi biraz garip bir terim çünkü tüm oturumlar aslında teknik olarak yeni oturum. Aslında "yeni kullanıcı" diye ayrı bir terim var, siteye ilk defa gelen kullanıcıları ifade ediyor ve "yeni oturum" derken de "yeni kullanıcılar tarafından açılan oturumların oranı" anlatılmak isteniyor.

Biz Analytics raporlarında genelde visit yani ziyaret sayısı üzerinden karşılaştırma yaparız, çünkü "kullanıcı" yani bazılarının deyimiyle "tekil kullanıcı", Analytics ölçümlemesinde çok güvenilir bir veri değildi. Farklı tarayıcılar ve farklı cihazlardan, örneğin bilgisayar ve telefondan aynı siteye giren kişiler çift sayılırdı. Universal Analytics ile bu sorunu çözmeye çalışıyor Google, ancak bu yeni ölçümleme modelinin ne kadar iyi çalıştığına dair henüz elimizde veri olmadığı için, visit sayılarını baz almaya devam edeceğiz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?