AdWords "tam eşleme" tanımı artık "yakın varyasyonları" da kapsıyor
Kategoriler:
AdWords
AdWords resmi blogunda, yakında "tam eşleme" seçeneğinin genişletileceği duyuruldu. Bu şu demek oluyor: eskiden "araba" kelimesini tam eşleme olarak hesabınıza eklediğinizde, sadece "araba" aramalarında çıkıyordu, "arbaa" gibi çok benzer yazımlarda bile çıkmıyordu. Daha doğrusu bunun bir ayarı vardı aşağıda görüldüğü gibi ama artık bu ayar kalkacak çünkü sadece ilk seçenek geçerli olacak.
AdWords Editor'de tam eşleme seçenekleri menüsü |
Bence mantık doğru; bir kelimeye reklam vermek istediyseniz, o kelimeyi yazmaya çalışırken harf hatası yapanlara da reklamınızı göstermek istersiniz. Arama kelimeleri raporundan (SQR) tüm reklam gösterdiğiniz kelimeleri görüp, eğer alakasız olduğunu görürseniz negatife eklersiniz.
Açıklamada belirtilmemiş ama negataf kelimelerin hepsi exact gibi çalışır, yani negatife eklediğiniz bir kelime aynen arama terimi içinde geçiyorsa gösterilmez ama negatif kelimelerin yakın eşlemelerine ve yanlış yazımlarına uygulanmaz.
Türkçe reklamlar için bu değişiklik İngilizceye göre daha önemli.
- Düşük arama hacimli kelimeler: Türkçe arama yapan insan sayısı İngilizce arama yapanlar kadar çok olmadığı için, yanlış yazımlar genelde gerekli kritik hacimde olmuyor ve AdWords sisteminde reklam verilemez durumda oluyor. Buna düşük arama hacmi (low search volume) deniyor. Google bu aramalarda organik sonuçları gösteriyor, ama AdWords sisteminde tanımlı olmadıkları için doğrudan reklam verilemiyor. Ancak sistemde olan başka bir kelimeye çok benziyorsa, o kelime için verilen reklamları gösteriyor. İşte burada %7'lik bir hacim var.
- Google, İngilizce kadar iyi Türkçe bilmiyor. (Aslında Google hiçbir dili bilmiyor ama İngilizce için elinde daha fazla örneklem var.) Türkçede bazı kelimeler alakasız olsa da yanlış yazım olarak değerlendirebilir Google. O yüzden, arama terimlerini iyi takip edip sürekli negatifleme yaparak hesabınızın birden bozulmasına fırsat tanımayın.
Son olarak; Google bu değişikliğin daha basit bir kampanya yönetim şansı tanıdığını söylüyor, bu da daha fazla rekabet ve daha yüksek tıklama başı maliyetler demek.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.