Televizyon reklamlarının AdWords üzerinden performans analizi
AdWords raporlarını farklı analizler için kullanmayı seviyorum. Mesela, son zamanlarda en çok ilgimi çeken şey, televizyon reklamlarının marka aramalarına etkisi. Bu etkiyi, AdWords üzerinden çok güzel ölçebiliyoruz.
İhtiyacımız olanlar:
- İyi kurgulanmış bir AdWords hesabı
- Kendi markamıza AdWords reklamı veriyor olmak
- Televizyonda belirli bir saatte reklam vermiş olmak
Yapmamız gerekenler:
- Sadece marka kelimelerini olduğu reklam grubuna gidiyoruz
- Rapor tarihi olarak TV reklamının yapıldığı günü seçiyoruz
- Karşılaştırmalı tarih olarak önceki haftanın aynı gününü seçiyoruz
- Segment olarak "günün saati" seçiyoruz
- Gösterim (Impression) sütununda, önceki haftanın aynı günü ve saatine göre marka aramalarının ne kadar arttığına bakıyoruz.
- BONUS: Eğer dönüşüm (conversion) tanımladıysak, saatlik farklardan, reklamın ne kadar satış/ciro getirdiğine bakıyoruz.
AdWords'te Saatlik Segment Uygulanmış Gün Karşılaştırmalı Rapor Kesiti |
Televizyon reklamlarının, Google'daki marka aramalarına etkisi nasıl ölçülür? http://t.co/kT9yoxQVyi
— Deniz Utku (@denisutku) February 26, 2014
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.