Analytics segmenti kullanarak sadece ilgili ziyaretçilerin takibi

Sosyal medyacılar der ya: "interaction çok önemli" diye; o zaman en önemli sosyal medya kanalı olan bloglar için de bu geçerli olsa gerek. Peki "interaction" yani "etkileşim" ne demek? Sadece gelip sayfanıza bakmaları değil, yorum yapmaları, zaman geçirmeleri, sayfa görüntülemeleri demek.

Bloglarda ve aslında tüm Analytics kullanan sitelerde kullanabileceğiniz bir gelişmiş segment oluşturdum:
Ziyaret derinliği 2 ve üstü 
Linke tıklayarak kendi Analytics hesabınıza kurabilirsiniz. Daha sonra da Analytics'teki tüm raporlarda en sol üstteki "gelişmiş segmentler" (advanced segments) düğmesine tıkladığınızda özel segmentler altında göreceksiniz.
Google Analytics'te gelişmiş segment oluşturma ekranı
Segment, sitede sadece o filtreye uygun kullanıcıların davranışlarını görmenizi sağlar. Yani bu segmenti seçtiğinizde, sitenizde sadece 2 veya daha fazla sayfa görüntüleme yapmış olan ziyaretçilerin davranışlarını görebilirsiniz. Sadece gelip tek sayfa görüntülemiş (yani etkileşime girmemiş) kişilerin, sizin karar vermenizi etkilememesi için önemli bir filtre.

Bazıları sitede geçirilen süreye bakar, ona göre segment oluşturmayı önerir ama ben Analytics'in süre ölçümlemesine çok güvenmediğim ve sekmelerde sayfa açıp unutmanın çok yaygın olduğunu düşündüğüm için gerçek etkileşim olarak zaman geçirmeye değil, sayfa görüntülemeye bakmanızı öneririm.



1 yorum :

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?