İçerik ağında sadece görülen alanları hedeflemek
Google, içerik ağındaki reklam alanlarında reklam vermek isteyenlerin artık sadece sayfa açıldığında görülen yerlerde reklam gösterbilmelerine imkan vereceğini açıkladı. Eskiden AdWords kullanarak içerik ağına reklam verdiğinizde bu reklamın sayfanın neresinde çıktığını bilemiyordunuz (gerçi onu hala bilemiyorsunuz) ama artık en azından sayfaların alt kısımlarında kalan reklam alanlarında çıkmak istemediğinizi belirtebiliyorsunuz sistemde.
Google, bu özelliğin özellikle marka reklamı yapmak isteyen ve reklamının görünürlüğünün önemli olduğunu düşünen reklam verenler için faydalı olduğunu belirtmiş. Ben bu görüşe katılmakla birlikte, asıl faydasının, büyük marka reklam verenleri yüzünden içerik ağında istediği kadar reklam gösteremeyen performans (tıklama, trafik, satış) odaklı reklam verenlerin işine geleceğini düşünüyorum çünkü sayfaların alt kısımlarındaki rekabet azalacak. Tıklama başına maliyet ödendiği için, performans bazlı düşünen reklam verenler için reklamın nerede çıktığının çok önemi yok zaten.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.