Az veriyor diye bir reklam vereni engellemeyin
Kategoriler:
AdSense
,
Google İçerik Ağı
,
tavsiye
Bir önceki yazımda AdSense reklam filtresinden ve ne gibi amaçlarla kullanılmasının mantıklı olduğundan bahsettim. Konuya hakim olan okuyucular, en büyük filtreleme sebebinin listede olmadığını fark etmiştir: düşük tıklama başı maliyet ödeyenler, yani az verenler.
Tabi ki herkes emek verdiği sitenin iyi bir gelir elde etmesini ister. Belki de bu yüzden içerik ağında düşük maliyetlerle reklam veren sitelerin reklamları AdSense yayıncıları tarafından fark edildiğinde filtrelenir.
Eğer bu reklam verenler rakip değilse, sistemi suistimal eden yetişkin içerikli siteler değilse, kalitesiz reklamlar kullanmıyorlarsa engellenmemelidir. Zaten, en büyük filtreleme sebebi olduğunu bildiğim halde az verenleri listeye eklememiş olma sebebim, filtrelenmelerinin mantıklı olmadığını düşünmemdir.
Her yasaklanan reklam veren, sitenize daha verimsiz bir reklam konmasına sebep olur. Çünkü Google, reklamları anlık bir ihale ile belirler ve hangi reklamın daha iyi iş yapacağı düşünüyorsa onun reklamını gösterir. Burada iş yapmak, gösterim x tıklanma oranı x tıklama başı maliyet olarak düşünülürse, sadece tıklama başına maliyet düşük diye bir reklam vereni engellemek sizin AdSense gelirlerinizi de düşürür.
On kere tıklanıp tıklama başına 2 kuruş veren bir reklam veren, iki kere tıklanıp tıklama başına 10 kuruş verenden daha iyi bir reklam verendir.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.