CPC'nin anlamını kaybettiği an

Merhabalar,


İsmim Heni Hazbay, ben de Google Türkiye ofisinde Strategist olarak çalışıyorum. İşim, müşterilerimizin online stratejilerini belirlemek ve Google Adwords de dahil olmak üzere online olarak ne nasıl yapılabilir, iş nasıl geliştirilir ve nasıl kazançlı hale getirilir sorusunu cevaplamak. Bugün Deniz'in bloguna konuk yazar olarak katılıyorum. Türkiye'de kimsenin pek de elini sürmediği bir konuda yazıyor Deniz. Ayrıca bu konuda sanırım en eskilerden. Bana da bu fırsatı verdiği için kendisine teşekkür ederim. Halbuki aynı odada karşı karşıya çalışıyoruz. Kafayı kaldırsam da teşekkür edebilirdim ama o zaman sizlerin haberi olmazdı :)

Çok da uzatmadan başlıyorum.

Tüm adwords kullanıcılarının en büyük soru(n)larından biri, tıklama başına maliyet için verdikleri rakamın nasıl olduğu. Genelde eşe dosta sorularak bir fikir elde edinilmeye çalışılan bu değer, kuşkusuz Adwords'un en kritik noktalarından biri.
Bugün, aslında maximum CPC (TBM)'nin pek de önemli olmadığını anlatmaya çalışacağım.
Nasıl olur da bütçemi tüketen bu değer önemli olmaz diyorsunuz, eminim.

Hesabınıza bir dönüşüm (conversion) tanımladığınız anda, artık sizin için CPC değil, o conversion'un maliyeti daha önemli olmalı.
Örneğin bir ürün satışı, bir form dolurma, newsletter'a abone olma vs. Bunların hepsi birer dönüşüm örneği. Siz, sattığınız ürün için en fazla ne kadar gözden çıkarmaya razıysanız işte conversion hedefiniz o olmalıdır. Ya da bir "call me" formu doldurmak için kaç para vermeye razıysanız, conversion hedefiniz tam o rakamdır.

Örnek verince her şey daha net anlaşılır diyerek örneğime başlıyorum.

Ben online olarak kalem satıyorum. Kalemleri yaptırma maliyetim 10 TL. Üzerine %30 kar koyarak 13 TL ye satmak istiyorum. Bu şekilde bir kalemden net olarak 3 TL kar ediyorum.
Güzel..
Ama bu kalemleri sattığımdan kimsenin haberi yok.. Bu yüzden Google Adwords reklamı vererek kalem aramalarına çıkmak istiyorum.
Sitemde bir "kalem satışı" nı conversion olarak tanımlıyorum.

Kelimelerimi yazdım, aramalarda çıkmaya başladım.
İlk gün sonunda ortalama 0.1 TL CPC ödemişim.

İyi mi kötü mü? Ahmet Abi "çok ödemişsin" dedi, Cengiz Bey "Ne kadar ucuza getirmişsin" dedi.

Ama aslında "yanlış soru"... Satışa bakmam gerekiyor.
Günde 100 TL bütçe koymuştum ve ilk gün 1000 click almışım. (100/0.1)
1000 clickte, 20 kalem satmışım. Yani bir kalemin maliyeti 100/20=5 TL olmuş... Benim için bu çok yüksek..(Kalem başına 3 TL kar ediyordum, 5 TL ile zarar etmişim)
Halbuki CPC'min iyi olduğunu düşünüyordum.


Bir kalem satışından elde ettiğim 3 TL'lik karın da 1 TL'sini reklam olarak harcamaya razıyım.
Yani biraz önceki 5 TL'yi 1TL'ye düşürmem gerekiyor karlı bir iş yapabilmem için.

İlk olarak CPC'yi düşürmek geliyor aklıma. Ama hangi kelimede ne kadar düşüreceğim?

A kelimesi, 0.2 CPC'si olmasına rağmen, 3 kere tıklanmış ve 3 ünde de kalem satışı olmuş!
Ama CPC'si yüksek?
Maliyetlerimi düşürmem lazımdı..

İşte burda CPC'anlamını kaybediyor ve artık benim için sadece conversion önemli kalıyor.

Ben A kelimesinin CPC'sini daha da arttırıyorum... Çünkü demek ki, bu kelimeyi arayanlar tam da benim sattığım kalemleri arıyormuş! Bu kelimeyi aratıp reklamıma tıklayan herkes almış. Bu kelimeyi daha da yukarılarda daha çok göstermeli ve satışımı arttırmalıyım. Düşünsenize, hesabımda sadece bu kelime olsa, bu ortalamayla bir kalemi 0.2 TL'den satabiliyor olurum.Mükemmel!

B,C ve D kelimleri 0.03 gibi "harika" bir CPC'ye sahip olmalarına rağmen 120 kere tıklanmış ama hiç biri de satışa (conversion) dönüşmemiş..
Bu kadar ucuza trafik aldığım kelimelerden vazgeçmeli miyim?

Bu tabloya göre evet. Çünkü 120 X 0.03 = 3.6 TL'mi yemiş bu kelimeler..Hem de hiç kalem satamamışım.

Conversion tanımlı olduğu sürece CPC'den çok conversion maliyeti önem kazanıyor.
Adwords'un ölçülebilir olmasının getirdiği en önemli avantaj da bu..

Umarım örnek açıklayıcı olmuştur.

Şimdilik bu kadar, ilerde tekrar yazıp sürprizlerle şaşırtabilirim! :)



2 yorum :

  1. Gayet açıklayıcı olmuş. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Bu güzel açıklama için çok teşekkür ederim. Çok net anlattınız. Yazılarınızın devamını ilgiyle bekliyorum.

    YanıtlaSil

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?