Pazarlamada Google'ı etkili kullanmak için 10 öneri
Google sadece bir arama motoru değil, bir tecrübedir. İnsanlar onu hayatlarındaki süreçlerin içine sokar ve ona güvenirler. AdWords reklamı verenler de sadece bir mecra olarak değil, kullanıcı deneyimi geliştirebilecekleri bir ortam olarak görmelidirler burayı.
Eğer internette varolmak, iş yapmak istiyorsanız Google'ın size sunduğu imkanları en iyi şekilde kullanmalısınız. İşte benim size önerilerim:
1- Hem arama sonuçlarında hem sponsor bağlantılarda olun. Çünkü 1+1=3. Bir Google aramasında iki bağlantınız varsa insanlar sitenize çok daha fazla güvenir.
2- Kolay bulunabilecek bir siteniz olsun. Siteniz sizi ve ürünlerinizi en sade biçimde anlatsın. Özgün içeriği olsun. Alakalı diğer sitelerden bağlantılar alsın. Sitenin adresi anlaşılır olsun...
3- Tüm ürünleriniz kolay bulunur olsun. Sadece ana sayfanızı değil, tüm ürünlerinizin sayfalarını kolay bulunur yapın. Reklamlarınızı hep ana sayfaya yönlendirmeyin. Hepsiburada.com'a gidenlerin çoğu ana sayfayı değil, ürün sayfalarını görmek için gidiyor.
4- Yatırımın geri dönüşünü hesaplayın. Özellikle Google'da reklam yapıyorsanız, her tıklamanın size bedelinin ne olacağını ve sizin bu gelen tıklamalardan ne kazancınız olacağını hesaplayın. Televizyon satmak için kullanabileceğiniz parayı saat satmak için kullanmayın.
5- Kaliteli reklamlar yaparak fiyatları düşürün. Kullanıcılara değil kullanıcılar için reklam yapın. Google reklam sistemi, aynı aramada olduğu gibi kullanıcı deneyimini arttırmayı amaçladığı için, kaliteli reklamları ödüllendirir. Alakasız bir reklam için tıklama başına 1 lira vermeniz gerekirken, konuyla alakalı bir reklamı 5 kuruşa verebilirsiniz.
6- Google, pazarlama stratejinizin bir elemanı olsun. Televizyon için reklam yapıp, sonra da bunun için bir de AdWords yapalım demek çok akıllıca değil. Çünkü senin televizyondaki reklamını görenler internete girdiğinde doğrudan sana gelmeyecek, önce Google'da aratacak. Halbuki önceden siteni hazırlasan, SEO yaparak Google'a güzelce tanıtsan, TV reklamında geçecek kelimelere reklam versen, yatırımından alacağın geri dönüş o kadar yüksek olur.
7- Bütçelerinizi dönemselliği göz önünde bulundurarak belirleyin. Her kelime Google'da aynı arama trendine sahip değil; bazıları yıl boyunca sabit, bazıları yazın yoğun, bazıları haftasonları, bazıları akşamları. Eğer Google AdWords kullanacaksanız, hep aynı bütçeyi ayırmanız yeterli olmayabilir. Bir de organik artışı sayarsak sürekli bütçenizi arttırmanız gerekeceğini düşünerek belki de yıllık bir plan yapmak gerekecek.
8- Sizi aramayanlara da ulaşın. Google deyince insanın aklına tabi ki arama geliyor, ama Google'ın reklam programı sadece arama üzerine değil. Branding yani marka imajı için de reklam yapabilirsiniz Google'da. Ya da cross-marketing (çapraz-satış). Mesela "telefon kodu" arayan birisine "Herkes Turkcell'de" diye reklam yapılabilir. Ya da cep telefonlarıyla ilgili sitelerdeki AdSense alanlarında Nokia'nın yeni modeli için banner reklam verilebilir.
9- Rakiplerinizle yarışın. İnternet'te ve Google'da herkese yetecek kadar ala var. Rakiplerinizi güçlü olduğu yerlerde pes etmeyin, siz de orada olun. Arama sonuçlarında ilk sayfada genelde 10 farklı site listeleniyor. Aynı şekilde aramalarda 10 tane AdWords reklamı gösterilebiliyor. Üstelik rakibiniz çok veriyor diye sizin de çok vermenize gerek yok. Eğer kaliteli bir reklam yaparsanız, daha az vererek rakibinizi üstünde bile reklam çıkarabilirsiniz.
10- Google ürünlerini kullanın. Genelde Google ücretsiz ürünleriyle tanınır. Bunları pazarlama için kullanın. Google Maps'te iş yerinizi gösterin, YouTube'te vidyolarınızı izletin, Picasa'da resimlerinizi gösterin, Blogger'da blog yazın, ...
Denizcim dayanamadım yorum yazayım dedim, cidden süper bir yazı olmuş. Eline sağlık, insanların özellikle de paranın kıymetinin artığı şu günlerde harcadıkları kuruşun dahi değerini bilmeliler diye düşünüyorum.
YanıtlaSil