AdWords hesabınızı arama trendlerine göre güncelleyin

Yeni bir yıla girerken AdWords kampanya yapılarını güncellemek isteyenelere bir tavsiyem olacak.

Google'daki arama trendleri zamanla değişebilir. Tek tek reklam gruplarınızı inceleyin ve her kelime için reklam metinlerinin ne kadar alakalı olduğunu değerlendirin. Eğer mantıksız gelen veya eskimiş kelime-reklam metni eşleşmeleri varsa yapıyı güncelleyin.

Örnek verirsem daha iyi anlaşılacak sanırım. "Bilgisayar" kelimesini ele alalım. 2008 başında oluşturulan bir hesapta muhtemelen bilgisayar arayan bir insanın PC yani masaüstü bilgisayar aradığını varsayıp bu ürün kategorisine yönlendiriyorduk. Şimdi ise, dizüstü bilgisayar satışlarının masaüstü bilgisayar satışlarını geçtiğini göz önüne alarak, bilgisayar arayan insanların artık laptop yani dizüstü bilgisayar aradıklarını düşünmemiz daha mantıklı olur.

Diğer bir örnek de "televizyon" kelimesi. Daha kısa zaman öncesine kadar televizyon denince akla CRT yani tüplü televizyonlar geliyorken, artık plazma ve LCD dışında pek televizyon satılmadığını biliyoruz.

1 yorum :

  1. Çok güzel öneriler Deniz, trends dışında keyword tool da kelimelerin aranma hacimlerinin takip edilebileceği ve ona göre değiştirilebileceği güzel bir araç. Tavsiye edilir

    YanıtlaSil

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?