Bir Kişinin Bannerlarınızı En Fazla Kaç Kere Göreceğini Limitleyebilirsiniz

AdWords üzerinden banner yayını da yapılabiliyor, AdSense reklamlarının yerleştirildiği sitelerde banner'larımız çıkabiliyor. Hedefleme olarak da kelime-içerik hedeflemeli (contextual), site hedeflemeli, kategori hedeflemeli ve demografik hedeflemeli seçenekler bulunuyor. Bir de burada "remarketing" kullanarak bizim sitemize geldiğinde işaretlediğimiz kişilere, AdSense yayıncısı siteleri ziyaret ettiklerinde banner gösterebileceğimizi söylediğimizde genelde yorum şu oluyor: "çok fazla çıkıyor, her yere girdiğimde aynı banner'ı görüyorum, öyle bir şey yapmayalım biz."

Bence de her gittiği yerde aynı reklamı göstermemek lazım. İlk başlarda, reklamverenler bunu "her yerde bizi görecek, vay be tüm sitelere reklam vermiş sanacak insanlar" diye yorumladılar ama ilk araştırmalarda ortaya çıktı ki insanlar remarketing reklamlarına yakalandıklarını hemen fark ediyor ve etkilenmek yerine rahatsız oluyorlar.

İnsanları bıktırmadan reklam göstermenin yolu ise "ad capping" ("sıklık sınırı") özelliğini kullanmak. Capping sayesinde, hedeflenen bir kişinin, bir reklamı günde (veya toplamda) en fazla kaç kere göreceğini limitleyebiliyoruz.  Kampanya ayarlarında biraz kenarda kalmış bir ayar olduğu için tecrübesi olmayan reklam yöneticileri bu ayarı unutabiliyor, o zaman sınırsız sayıda gösterim yapılıyor. Adwords online ara yüzünde, kampanya > ayarlar > gelişmiş ayarlar > reklam yayını (ad delivery) alanından sıklık sınırı ayarını yapabiliyoruz.

AdWords üzerinde kampanya ayarlarından sıklık sınırı ayarı yapmak
Reklamlar için sıklık sınırı (capping) ayarı sadece display (GDN) kampanyalarda aktif oluyor, arama sonuçları için verdiğimiz reklamlarda böyle bir gösterim sınırlaması yapamıyoruz. Display kampanyalarda da sadece remarketing değil, tüm hedeflemeler için çalışıyor.

3 yorum :

  1. Herkesin bilmediği detay bir bilgi verilmiş, paylaşımınız için teşekkürler. Adwords danışmanlığı da aslında bu şekilde göz ardı edilen detay bilgilerle reklamların optimize edilip minimum tbm ile maksimum tıklama alma amacını kapsamaktadır.

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler oldukça ışık tutan bir faydalı içerik olmuş elinize salık

    YanıtlaSil
  3. merhaba kullanmadığınız eski hesap varsa görüşebilirmiyiz.

    YanıtlaSil

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?