Googleda markaya reklam vermek
Google'da kendi markamı arattığımda zaten en yukarıda ben çıkıyorum, neden bir de reklam verip paramı boşa harciyim diyor olabilirsiniz. Ama büyük bir şirketseniz ve büyük markalarınız varsa, üstelik Google'da insanlar sizin markanızı ararken onlara reklam gösterme şansınız varken, cimrilik yapıp orada reklam göstermemek bana aptalca geliyor. Hele hele insanlar televizyonda sevdikleri bir diziyi izlerken aralarda onlara markamı göstereyim, sloganımı söyleyeyim diye yırtınıp kesenin ağzını açan bir markaysanız ortada işini yanlış yapan birileri var demektir.
Ben işin teknik kısmında birisi olarak, bir şirketin kendi markasına çok çok düşük tıklama başı maliyetlerle reklam verip, yüksek tıklama oranları sayesinde tüm AdWords hesabının kalitesini yükseltebileceğini ve böylece diğer kelimelerde de daha ucuza reklam vererek toplam maliyeti düşüreceğini anlatabilirim uzun uzun ama bunun etkisi olacağını sanmıyorum.
Değişmesi gereken, insanların olaya bakış açısıdır. Maarifet çok para verip kolay yöntemleri kullanmak değil, az para verip yaratıcı yöntemler kullanabilmek. Bir pazarlama müdürünün işi para harcamak değil, etkili reklam yapmak olsa gerek!
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilİçerik Ağı ve görüntülü reklamların marka aramalarının hacmine etkisinden bahsetmenin tam yeri sanırım. Görüntülü reklam kampanyalarından sonra marka isminin arama hacmi (her sektör için değişmekle beraber) ortalama %155 arttığı gözlenmiş. Dolayısıyla bu gibi etkileri ölçmek için de marka anahtar kelimelerini barındırmak faydalı olacaktır diye düşünüyorum.
YanıtlaSilPerformans reklamcılığının diğer mecralara göre birçok avantajı var ve bunu gören firmalar bu pastanın ne kadar tatlı olduğunu biliyorlar, diğerleri ise sadece ego ya da prestij için pahalı mecraları kullanmak onlara tatlı geliyor. Aradaki fark ise daha tatlı şekeri daha ucuza alacaklarını bilmemeleri. Bu firmalar olayın farkına varınca da performans reklamcılığını kullananların gerisinde kaldıklarını görecekler. Denis senin de dediğin gibi yöneticilerin reklam bütçelerini bu şekilde kullanmak yerine daha düşük maliyetlerle daha etkili mecraları kullanması şart!
YanıtlaSilMerhaba markanızı arayan kişiye reklamını göstermeniz gerektiğine katılıyorum. Hedef kitleniz sizi daha yakından tanıma amacıyla arama yaparken, tanıtımınız sempatik gelecektir.
YanıtlaSil