Google arama sayfasının sıcaklık haritası

Yeni yapılan bir göz tarama testine göre insanların Google'da birşey aradıktan sonra sonuç sayfasında geçirdikleri  ilk 8 saniye. Baktıkları yerler yeşil olarak işaretleniyor, yoğunluk arttıkça da sarı ve kırmızı oluyor.

Bu grafiğe bakınca aklıma gelenler:

- doğal arama sonuçlarında aradığını bulamayan insanlar reklamlara bakıyor. 7. ve 8. saniyede birden ortaya çıkıyor sağdaki reklamların kırmızılığı.

- t-alanı dediğimiz doğal arama sonuçlarının üzerindeki reklamlar doğal arama sonuçlarından daha çok dikkat çekiyor. Google reklamları arama sonuçlarının üzerinde göstererek kandırmaya çalışmıyor kullanıcıları çünkü çok kaliteli (çok tıklanan) reklamları gösteriyor bu alanda sadece. O alanda nasıl reklam çıkartılabileceğini başka bir yazıda anlatacağım.

1 yorum :

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?