AdWords reklamlarını önizleme aracı
AdWords reklamcıları bilir, kendi reklamlarımızı kontrol ederken bir çıkmazla karşılaşırız:
Aldığımız kelimeleri aratarak reklamımızın gösterilip gösterilmediğini öğrenirken, bir yandan da kendi gösterim (impression) sayımızı arttırırız. Bunun sonucunda kliklenme oranımız (CTR) düşer ve dolayısıyla kendi performansı göstergemizi olumsuz etkilemiş oluruz. Eğer danışmansanız, reklamı yayına girdiğinde hemen Google'da onlarca arama yapıp kendi reklamını görmeye çalışan müşterilerin etkisi de çok önemli olabiliyor.
Bir de acaba hedef sayfa (target page, veya landing page) çalışıyor mu, reklam istediğim sayfaya gidiyor mu diye düşünerek reklama tıkladığımızda, Google bunu doğrudan kandırmaca (fraud) olarak algılayıp, sanki yeterince dersimiz yokmuş gibi bir şekilde bizi cezalandırmaya çalışıyor.
Bu ikilemi fark eden ve işimizi kolaylaştırmak isteyen geliştiriciler, AdPreview diye bir önizleme aleti yapmışlar. Aslında yapılan şey, normal Google arama sonuçları sistemine yeni bir parametre eklemek: adtest=on.
Alet, hangi aramada hangi reklamların çıktığını olukça başarılı bir şekilde gösteriyor, ancak sıralamada bazen hatalar olabiliyor. Eğer belirli bir sıraya oynuyorsanız, çok güvenmeyin yani AdPreview'e.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.