Web sitesindeki aramaları dönüşüm olarak saymak
Google AdWords, tıklama ve dönüşüm bazlı çalışan bir reklam sistemi. Dönüşüm derken de, ziyaretten müşteriye veya üyeye dönüşümü kastediyor. Genelde İnternet üzerinden satışın en büyük rakibi telefon üzerinden satış olduğu için, reklamlarda telefon numarası kullanımı hep "acaba yapsak mı yapmasak mı" diye düşünülen bir uygulama olarak masaya konuyor.
Normalde, call-extension denen reklam ek özellikleriyle, reklam metinlerinin yanında (veya mobil cihazlarda bir arama butonuyla) doğrudan müşterileriniz sizi aramalarını sağlayabiliyorsunuz. Google bunu bu ay daha da ileriye götürerek, artık site içindeki telefon numaralarının aranmasını da dönüşüm olarak sayabileceğini duyurdu. (Hemen sevinmeyin çünkü Türkiye'de yok ve muhtemelen hiç olmayacak.)
Dijital bir mecra olan İnternet'le, analog bir mecra olan telefon arasında bilgi akışı çok kolay değil. Zaten o yüzden, Google 2007 yılında 95 milyon dolar ödeyerek bu işi yapan Grand Central isimli bir şirketi satın aldı. Şu anda bu şirketin ürünlerini Google Voice olarak piyasaya sunuyor ve Gtalk içindeki bilgisayardan ev telefonunu arama özelliğini de bu teknoloji ile sağlıyor.
Google Voice özelliği sayesinde, Google size bir kod veriyor ve sitenizde telefon yazılacak olan yere bu kodu koyuyorsunuz. Orada gözüken numara arandığında, Google Voice üzerinden yönlendiriliyor ve bu numaranın kime gösterildiğini Google bildiği için, size hangi tıklamanın gerçek telefon aramasına dönüştüğünü raporluyor. Bence dahiyane bir sistem.
Eskiden biz müşterilerimize dijital iletişimde kullandıkları telefon numaralarının basılı materyallerdekinden farklı olmasını ve iki numaranın aranma oranlarını karşılaştırmalarını önerirdik. Ben bu yöntemi kullanarak arama ölçümlemesi yapan bir reklamverenle karşılaşmadım henüz.
Türkiye'deki Google pazarlama ekibinin yerinde olsam bu ürünü Türkiye'de de kullanıma açmak için uğraşır ve Türkçedeki "arama" fiilinin hem Google aramaları hem de telefon aramaları için kullanılabilmesinin avantajıyla, dikkat çeken bir pazarlama kampanyasına dönüştürmeye çalışırdım...
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.