AdWords Editör yazılımında tarihi güncelleme

Google, reklamverenlerin kendi reklamlarını yönetmelerine imkan vererek aslında bir devrim yarattı. Şu anda Dünya'nın en büyük "kendin pişir, kendin ye" reklam ağı Google AdWords.

İşte bu online sistemdeki reklamların yönetilmesini kolaylaştırmak için, genelde ajansların ve AdWords uzmanlarının kullandığı AdWords Editor diye bir yazılım var. Yıllardır bu yazılımı anlatırken "bazı belli eksiklikleri var ama neredeyse tüm işlemleri offline olarak yapıp, hızlıca yükleyebilirsiniz" diyordum. Geçtiğimiz günlerde AdWords Editor'ün 9.5 sürümünü çıkartarak, Google mühendisleri bu eksikliklerin neredeyse tamamını gidermiş.

Önceden eksiklik olarak gördüğüm şu özellikler gelmiş:

  • Yayınlanma yöntemi (delivery method) desteği - Bu çok önemli çünkü eskiden kampanyayı Editor'de yarattıktan sonra mutlaka online sisteme girip yayınlanma yöntemini "hızlandırılmış" yapmamız gerekiyordu.
  • Reklam rotasyonu (Ad rotation) - Bu da çok önemli bir eksiklikti.
  • Öğe durumları ve onaylanmama durumları (item status & disapprovals) göstergeleri Editor'deki sanırım en büyük eksikliği böylece kapatmış oldular: bazen reklamlar onayda bekliyor veya reddediliyor, o yüzden reklam yayını duruyor. Bu ekleme çok kritik.
  • Her ekranda ilk 3 küçük sütun olan, değişiklik veya yorum olduğunu belirten sütunlara ikonlar eklenmiş Bu benim en başından beri istediğim çok ufak ama çok faydalı bir değişiklikti.
  • Kampanya denemeleri (Campaign experiments) desteği
  • Geliştirilmiş TBM (Enhanced CPC) desteği
  • Daha iyi "geri alma" seçenekleri - Editor'de bu hep sıkıntılı bir konu olmuştur.
  • İlk sayfa teklifi tahmini (first page bid estimate) mekanizması güncellemesi - Türkçe için bu sistem çıktığından beri sorunluydu çünkü kafasına göre yalan yanlış tahminler yapıp reklamverenlerin kafasını karıştırıyordu.
Bunlar dışında, daha güzel grafikler ekleyip, birden fazla hesap yönetimi için de bazı kolaylıklar getirmişler. Bir de ekranın en üstüne bir duyuru alanı açmışlar, online arayüzdeki gibi arada yenilikleri oradan duyuracaklar herhalde.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Zaman ayırıp yaptığınız her yorum çok kıymetlidir.

AdWords Kullanıyor musunuz?